Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 31 maj 2012

Ganska OK :)

Må säga att jag mått ganska bra trots allt. Det är mest munnen som inte är som vanligt och maten inte alltför god :P
Men illamåendet har inte varit så farligt. Tomsväljer ibland men inget värre. Äter ju tabletter i förebyggande och är glad så länge jag slipper ta mer eller fler sorter.  Huvudvärk och rödblossig i ansikte och bröst men det är visst cortisonet.Igår gjordes inte många knop men lyckades ta mig upp till stallet och rida ut med Cia och Calle på en härlig skogstur. Börjar med lite klätter i trailhinderbacken sedan lite skönt lullande och surrande. En liten galopp blev det också. =) Lyckades sitta kvar lugn då Rossi gjorde en plötslig undanmanöver för något fjäderfä som dök upp.
Rejäla hinder i skogen =)) 

Idag är förmiddagen rätt seg med huvudvärk, jag tar lite alvedon och tar det lugnt. Går ut vid lunch och matar hästarna och hälsar på i bagarstugan vår som i dag gästas av svärmor och Jamp som bakar Sladder.
Mmmm riktigt gott med en smörgås idag. Munnen lite bättre =)
Mmmm ljuvligt goda Sladder.

Margit ( Jamp ) kavlar för fullt.
Dagens prestation var nog mockning och att jag målade sadelkammarn utvändigt med kvistlack.Lagomt matt efter det lilla. Men har tagit mod till mig och anmält mig till MWG hoppas nu att jag får må så bra att jag orkar delta. Vore så kul att få komma ut lite med Rossi på tävlingsbanan. Mina mål för den här säsongen har ju reducerats rejält och jag är ju glad om jag kan orka med att träna honom bara. Men målet nu är MWG så får vi väl se vad nästa mål blir. Hålla igång framför allt och hoppas på fler pass för Peter då han kommer hem till Sverige igen om en månad.
Grrr känner hur det kryper i hårbottnen på mig ibland....Tro vad som e på gång då da :/
Mummsa nysådd betesvall =)
Idag får nog Rossi jobba vidare med det han tränat på ett par timmar om dagen den senaste veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar