Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

tisdag 22 maj 2012

Mera väntan...

Upp i ottan ut med kusar och ner på lab till kl 8.00
Slurp sa det och några rör blod var tappade. Vidare upp till min Onokolog för ytterligare genomgång om min kommande behandling. Lång och jobbig tid att vänta mig framöver. Massor av biverkningar på menyn :P men jag går in i det här med ett enda mål...överleva.
Får väl må skit då ett år och hoppas på att få några till då jag klarat det.

Då jag googlat lite så ifrågasatte jag lämpligheten med den piccline dom tänkt sätta på mig idag. Jag som lever ett aktivt liv med stallbesök flera gånger per dag??? Snabbt möte med sköterskor och i mitt fall kommer det bli en portacath istället. Den kräver dock operation för att sättas in och jag får vänta ytterligare några dagar. Men då jag inte vill springa omkring med en slang från armvecket till hjärtat i flera månader så tycker jag nog det är värt några dar extra.



Hoppas nu jag gjort rätt val. Blir väl något extra ärr men känns inte så viktigt för mig.






Efter onokologen en träff med sköterskorna som delger mig ännu mera info om kommande behandling. Dags att skaffa peruk då att tappa håret hör till biverkningarna. Hmm bäst att åka medans du har hår var rådet så är det lättare att få något liknande. Men kanske kul att byta frisyr nu har man ju chansen :))
Konstigt nog så går allt bara bra och jag är mycket fokuserad och samlad då jag är där. Tycker alltid det är jobbigare dagen före,vet inte varför men så har det varit hela tiden hitintills. Mina blodvärden låg på 119 idag. Sist så var det bara 109 så min nya grönsaks diet har gett mig bättre värden tror jag :)

Idag blir det si och så på grönsaks sidan och kvällen avslutas med kalas då vår yngste son fyller hela 19år idag. Min lille knartunge blivit så stoooor. Bullar och kakor mumsas friskt men jag fick ner en rejäl sallad och lite bär och grönsaks smoothie innan.

Niklas bjuder gärna på lite extra då kameran kommer fram <3
Nu är han strax en stolt student också....bara att baka lite nya bullar te veckan då =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar