Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 21 maj 2012

Helgen =)

Lördag var fullbokad så lillkillen fick vila benen hela dagen.
Själv var det fullt upp med att måla lite till i sadel kammarn. Tål inga långa målarpass så det får bli en stund i taget.
Då kylen gapar tom så måste vi åka och fylla på lite föda också. Kvällen var bokad för bowling med några vänner. Gillar att bowla även fast jag inte är någe vidare bra :P MMin arm klarade utmaningen bra vilket jag inte trodde skulle gå. Kommer inte ihåg vilken plats eller poäng jag fick...hade aldeles för kul för att ens bry mig =)
Vinnar skallar :))
Vi susade sedan ner på Sam´s och avnjöt en god middag och smarrig efterrätt!
Glida hem i en mullrande Cheva inte helt fel =D
Söndag...som man förtjänar så klart. Inte så bakis så men TRööööTT!
Samlar krafter och fattar penseln en stund för att sedan byta om för ett pass på ridbanan med Cia.
Kämpar på i vanlig ordning,formen,takten,öka-minska,sits,mjukhet mm mm. Riktigt fin på slutet mammsen lille kille.
Skrittar av ordenligt sedan dags att gå in och förbereda middag då alla tre söner och möer kommer på lite grillkväll. Anders kommer lagomt och får fixa lite kött marinad . Blev väldigt bra. Vet inte allt han hällde i men klart godkänt. Roligt att ha alla samlade <3
Efterrätt blir det bärpaj och glass. Vi har skaffat Bingolotter då Mats morbror ska få snurra på hjulet..kanske. Men så blev det inte utan han fick "nöja" sig med 10000:-.
Jag blev nöjd vinnare till två Sverigelotter =)
Underbar kvällssol.
Måndag blev lugn här hemma.Laddar för morgondagen kan man säga. Bakar bullar till yngste sonen som blir 19år imorgon. Lille knartungen har blivit stor <3
Avsluter med en härlig uteritt med Cia. Vi travar på längs vägen mot Ramsås en bra bit. Rossi lite onödigt pigg i början men blir snart nöjd då han får komma till lite jobb. Vi tar det i lugn takt och varierar tempo och skrittar emellanåt. Nu ska jag försöka sova så jag är pigg och utvilad imorgon.
8:00 på labb i s.vall för att lämna blod sedan dags att träffa min Onokolog och få information och behandlingsplan. Inte så lockande men det är väl bara att ta sig i kragen. Hädanefter är det verkligen dag för dag som gäller för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar