Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

lördag 2 juni 2012

Helgmys i surväder.

Fredags kvällen bjöd på underbar kvälls sol och den togs tillvara på uteritt med Maria. Vi skrittar mest och skuttar lite surdiken här och där. Lugn skön tur jag lite seg och Maria rätt förkyld så det var alldeles lagomt.
Snart hemma igen.
Vart glatt överraskad av systrarna Norberg som bakade för fullt i bagarstugan idag igen...en hel deg till våran frys =)  Tusen tack det var snällt och sååå himla gott.
Gerda och Margit efter ännu ett pass i bagarstugan =)
Kvällen avnjöts med lite jordgubbar och en sladdkaka slank ner också...jag kan inte skriva det ens...måste ha en nu igen. Drycken får bli vatten och kommer så förbli ett tag. Hejar på Anton i Lets dance finalen...vilken naturbegåvning!!

Lördag morgon är inte så rolig trots vattnet,en huvudvärk som är otroligt seglivad och jag blir kvar länge i sänghalmen. Släpar mig upp för att ta hand om stallet mata hästarna och rasta hunden. Det känns lite bättre med friskluft och sakta avtar värken. Ingen ridning dock..vädret var inte så lockande heller. Imorgon hoppas jag på att mitt huvud är medgörligare.
Jag följer med Mats och skjutsar Niklas vår yngste son ( 19år) med flickvännen Josefin till Södra stadsberget där dom skall fira sin ettårsdag tillsammans <3
Väl hemma igen så är vi bjudna till Daniel och Emelie på Tacokväll. Det går riktigt bra att äta och smakar riktigt bra.Munnen börjar bli sig själv igen =) Efterrätt med massor av goa blåbär mmmm.
Mätta och belåtna och fulltankad av underbara Neo <3
Duktiga lillkillen knatar redan runt med lära gå vagnen,blir en del vända för mor och far när väggen är nådd men han klurar nog ut det också snart.Tack för en trevlig och good kväll =)
Familjen samlad <3
 Mätt och belåten bara lite soffmys kvar sedan dags att soooovaaa zzzzzzzzzzzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar