Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 28 maj 2012

Lååång dag...

Nyduschad med Descutan och på plats kl 7:30 Sundsvalls sjukhus, får ganska snabbt komma in och får ett eget väntrum till mig och Moren. Skönt att ha sällskap då vi redan vet att dagen troligtvis blir lång då en akut tidtagande operation får förtur. Vi förberedde oss i tjorren och köpte med några hästtidningar till mig och korsord till Ma.
Får byta om och ta på finaste op stassen :P
Not a pretty sight  :))
Ma gkorde ett långt pass i stolen 9 timmar blev det.
Magen kurrar rätt bra emellanåt och då sista måltiden var grillen igår kväll så förstår jag oljudet.
Kl 13:30 fick jag några rejäla piller alvedon och ett litet blått lugnande. Lugnande rejält då jag tydligen drömde om korv... hungrig tro?? lite annat svammel bjöd jag också på :))
En kirurg kommer och kollar om jag har något bra kärl och ritar upp vart snitten skall vara. Fina kärl tydligen i alla fall.
14:45 åkte jag ner till operation och blir mycket väl omhändertagen av 3 sköterskor som spritar och lappar om mig med gröna dukar. Idag blir det operation med lokalbedövning och liten till dos lugnande.
Grönt skynke ivägen så jag ser inget av ingreppet i alla fall. Känner hur det pysslas och lyssnar på deras prat. Knepig känsla då slangen verkar vilja gå upp i strupen på mig. Hrmm säger jag och frågar vart dom ska? Det var tydligen fel väg i alla fall och dom kopplar in någon manick så dom hittar rätt. "sådär nu är vi i hjärtat" fint gick det. Sedan sätts porten på plats också och någon till slang däremellan. Sys ihop och tejpas och nålen till cytostatikan sätts redan nu så slipper dom det imorgon. Nu dags att rulla upp och få FIKA =D
Den mackan och kaffet satt fiint.   





Vi beger oss hemöver och Mats är redan hemma och fixar middag. Gott med pytt och hemägga. Blir inte annat än soffläge på hela kvällen. Är rätt stel och öm men blir nog bättre då nålen tas bort då den står ut lite väl mycket. Sovmorgon imorgon sedan bara att krypa till korset...första cytostatikan kl 13:00.

2 kommentarer:

  1. Jobbig dag förstår jag. Men skönt att det är gjort antar jag. Hoppas att du nu inte mår pyton av cellgifterna nu. Tänker på dig. Pojkarna var rätt nöjda med betandet igår kväll och stod alla och väntade när vi kom och flyttade över dem. Hoppas att du orkar med någon tur senare i veckan. Bara att säga till om du vill ha hjälp Kram /Cia

    SvaraRadera
  2. Härligt med mätta nöjda pållar :)
    Och den där ridturen har vi ju redan hunnit med en gång.Hoppas att det håller i sig att jag orkar ikväll också =D
    Kraam tebaks!!

    SvaraRadera