Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 17 maj 2012

Jobbar vidare.

Var duktig på fm och målade lite i sadelkammaren. Min arm dock är inte med på noterna och blir trött och tung i den. ::(  Nåja får väl ta en liten stund åt gången. Försökte använda vänster men det ledsnar man ju ganska snabbt på då det blir lite fummligt.
Tar sedan ut Rossi innan lunch hö och låter han beta en halvtimme. Blöt blev jag då det regnade ihärdigt hela dagen. Tur som var avtog det vid middagstid då jag har en date med Maria och Kroon som kommer och tränar med mig och Rossi idag.
Vi skrittar igång och småpratar ett tag innan det är dags att Jobba.
Att ha ridkompisar är hur bra terapi som helst. Alltid bra att få prata av sig om ditt och datt.
Maria och Kroon red också för Peter sist. Kommer nog bli fler gånger gissar jag.

Men jag kör igång och fortsätter att jobba med formen och att få han att runda sig och mjukna fint in i handen. Ibland känns han såååå fin. Tycker han är fin och stabil i avsaktningarna och behåller formen riktigt bra ända in i halten. Även i igångsättningarna upp till trav men i galoppen bara att hjälpa mycket och hoppas att vi  finner styrkan snart där också. Vi har några galopp bommar som vi tar ett par gånger med varierande resultat.När vi jobbat form ett tag så får han länga ner sig ett tag sedan så joggar vi på i lite friare form och tar bommar och styrövningar. Mycket nöjd med hur fort han kommer ner i lugn fin jogg efter galoppen och kan snirkla på runt koner och bommar utan springighet.
Kommer att bli bra det här =)
Skrittar av ordentligt och lite flytta olika kroppsdelar har lite mer pep talk med Maria.
Pep talk hästarna emellan.


Imorgon får det bli en utetur och få sträcka på benen lite i det fria :)
Kvällens vigs åt hockey så klart....inget annat val. Men det är ju riktigt spännande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar