Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

tisdag 15 maj 2012

Lugn tur.

Gårdagen bjöd på blåsväder med råge så det blev en vilodag för Rossi.
Vila i blåsväder.

Var väldigt trött så jag behövde nog den där vilan jag med. Nog för att jag är ridsugen och tycker det är riktigt skoj och givande att jobba med läxorna jag får av Peter. Kommer att bli bra det här =)
Idag vart det en lugn skritttur upp till Ramtjärn och hem igen. Rossi har en svullnad på v bak och ser ut som han fått en smäll av något :( Beslutar att ta skritt turen ändå och kunde inte känna något alls. Han var pigg och lite yrsig och jag fick banna han lite då han ville mucka med Calle mitt i ridturen!! Då får han allt hålla sig på mattan och lyssna på mammsen istället! Säkert lite hagbus som orsakat svullnaden, vår i luften och lite extra bus i kroppen kan jag tro.
Vi pratar en hel del om våra senaste ridpass och lite annat smått och gott.

Från söndagens ridpass.
Har filmat en hel del med mobilen på mina ridpass både för Peter och när jag jobbar själv. Så nyttigt att se sig själv rida och hur hästen arbetar och svarar mm.  Åven fast det inte är så smickrande alla gånger = /


 Skön tur som avslutades med lite spänning.Stor älg ko uppdagades lte väl nära stå och beta sly vid vägen,såg en till i dungen och vi red lugnt vidare. Rossi vart lite spänd men älgarna var coola och lugna så vi passerade utan problem. Länge sedan jag såg en älg på så nära håll =) Svullnaden hade lagt sig lite så lite rörelse var nog inte fel. Lindar bakbenen med Back on track och får se om det tar bort mer vätska.

Killen har ju haft sin 4årsdag också <3 Ska ta och putsa upp han då vädret tillåter och ta lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar