Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

söndag 27 maj 2012

Helg!

Herrejösses! Helgen vart riktigt trevlig med både vackert väder och roliga aktiviteter =)

Vid lördags frukost togs ett snabbt beslut att tillbringa dagen i äkta bilentusiast anda.
Fram med kärran och vi tvättar och torkar för brinnande livet. När vi är nöjd så spolar vi av oss själva och beger oss in och ställer bilen på Mekonomendagen. Mycket med folk och många fina bilar.
Dodgen och Mats med trevligt sällskap.

När vi är lagomt röda och fina av den gassande solen så åker vi hem en snabbis på hundrastning och häst höning.
Väl tillbaka gonar vi med vänner på Highway och äter och tankar lite vätska i värmen. Vi får sällskap av Niklas och Jossan som gärna vill åka med på cruisingen. En härlig kväll och massor av fina bilar.
Anders tar några kort åt oss då vi är på rull.
Brumm brumm =)

Trötta och nöjda så somnar man ovaggat kan man säga.
Upp och på börjar söndagen med att bygga sommarhage. Måste få ut killarna innan jag ligger för ankar :P
Jobbigt som f..n att gå upp och ned dessa backar men Mats är lite uppfinnar jocke  och hjälper med lite ideer så det går lite lättare. Släpper ut och tar fram kameran för att föreviga bralliga kusar....inte ett dugg bus vad jag såg,bara tugga som gäller.
Tar in dom efter en dryg timme för att skona dom från allt vad plötsliga betessläpp kan orsaka. Rossi får något fnurr för något utanför grinden (stor sten )och gör en manöver snett tillbaka mot mig och jag tappar grinden.Blir arg då jag inte gillar när han bara "går" över mig och ryar till rejält åt han. Försöker igen och han kastar sig åter tillbaka drar ned stolpen och linan går av mm mm. Brinner till i skallen på mig och jag smackar på han då jag kom i vägen ännu en gång. Ånger sedan så klart men stubinen är onödigt kort antar jag. Inte samma tålamod som Mamma Mia brukar ha nu inte. Samtidigt så kan man inte acceptera att dom bara rusar över en hur som helst. Längre repgrimmskaft nästa gång. Allt löste sig och ingen kom till skada, eller kanske jag lite,,, som ibland inte känner igen mitt väldigt snabbväxlande humör nu förtiden. Får ta och börja räkna till 10 ibland tror jag. Skönt i alla fall att han får komma ut och beta gräääääss på alldeles nysådd beteslägda =)
Hoppas jag är pigg nog imorgon efter operation så kanske jag törs rida han lite innan tisdag då det är dags för cytostatikan.
Får lite fina morsdagsgåvor av barnen <3 grillkväll hos svärmor och nu proppmätt så klart. Lika bra att käka medans man kan He he. Natti natt upp i ottan snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar