Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

onsdag 2 maj 2012

Blandad körning,

Red ut en tur upp i skogen på stigarna och även lite offroad. Bra det för benlyften. Blött och lite underminerat på en del ställen så man får ta det aktsamt. Har tidigare på dagen varit upp med Texas och dragit fram lite tallris och byggt ett trevligt hinder på passande ställe.Det vart mycket uppskattat och hoppa det gjorde både han och Calle :)) 
Jag tog ett pass på banan då jag värmt upp i skogen och vi jobbar vidare med hemläxan. Tycker vi blir bättre men bara att jobba vidare. Han har mycket bättre takt och form redan så det känns som att vi valt rätt väg att gå. Finns ju inga genvägar utan vi får väl försöka bli starka och stabila nu först och främst. Vi  är ju redan bättre och idag tyckte jag vi fixade övergångarna bättre också :) Roooligt.
När vi var klara så fick han beta lite innan han fick gå ut i hagen.
Mumsigt!!!

Kvällens ridtur blev en sån där oplanerad vilodag. Det blåser som F..n ute så det är nog bara dumt att ge sig ut då det inte är livsviktigt. Nya tag imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar