Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

söndag 13 maj 2012

Läges rapport!

Oj vad tiden rusar iväg. Hinner inte med att skriva tydligen.
Har jobbat hela veckan heltid och det har gått bra. Har rättat in mig i ledet kan man säga.
På Rossi fronten har vi jobbat vidare med Peter läxan och idag red jag ännu ett pass för han. Han tyckte att han funnit bättre takt form och framåtbjudning :) Nu jobbar vi vidare med de nya stärkande övningarna och hoppas att vi kan hinna med ett pass till innan han reser till Florida igen.

Härom kvällen så provade lillen att slippa undan mig med att skicka iväg rejäla bakutsparkar i fattningen men jag tog tag i han och sa bestämt ifrån. Det fick han på bättre tankar och han vart strax skötsam kille igen. Vilket vi belönar snabbt med klapp så klart.=)

Gårdags kvällen var riktigt trevlig den med. Vi var på grillning hos Brännströms och då Mats besiktigat godingen med blankt papper så tog vi premiär turen ut till dom.
God mat och dryck biltvätt och lite mek sedan bar det iväg mot Timrå som hade Cruisingafton.
Riktigt skoj och spännande kväll vart det :))) Hoppas på fler sådana utflykter i sommar.
Vi har det bra...vi här bak i bilen =)
Har ju nu också fått provsvaren av min kirurg och det var lite bu och bä.
Min bort opererade tumör var en grad 2.Duktal medel agressiv kan man säga. hade en micro spridning till portvaktskörteln vilket gjorde att dom tog ut 17 lymfor också. Dock hittades ingen spridning i dom.Vilket är bra :) Min cancer är visst hormonkänslig och det är också bra. Men då den är en 2a så sätts cellgifter in för att vara på den säkra sidan..Vet ännu inte hur lång tid men jag räknar kallt med var tredje vecka ca 8 gånger Därpå kommer jag att få strålning i fem veckor och även hormontabletter som slutkläm. Kirurgen sa att det finns inget som talar för att det spridit sig men för att vara säker så kör vi hela behandlingen.
Troligtvis så kommer en kallelse redan nästa vecka,känns rätt ok ändå men som doktorn sa...det är en tuff behandling så nu gäller det att ta på sig boxarhandskarna.  Svårt att planera något nu framöver då jag inte har en aning om hur jag kommer att må eller så. Nu är det dag för dag som gäller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar