Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

onsdag 16 maj 2012

Fläskläpp : /

Skönt med lååång helg. Mått lite småilla ett par dagar,kan vara alla lösa barnmagar som gett mig en släng. Hur som helst ordnar jag middag tills Mats kommer hem och tar mig ut till stallet för ett pass på banan med Cia och Nora som sällskap.
Bulan på benet har lagt sig bra men han är öm när jag trycker där men haltar inte så jag sadlar upp och traskar ner på banan.
Fick en lite busig Rossi i boxen efter diverse retningar (islandshästar och Calle får beta)så lyckas han ge mig en fläskläpp med sitt söta huvud =((
Träffade oturligt lite snett och bara halva läppen svällde upp....kunde om han träffat rätt fått gratis Hollywood fru läppar hela helgen =))

När vi skrittat fram och travat igång så jobbar vi vidare på läxan. Han kämpar på och gör sitt bästa och jag tycker han har så himla bra inställning till jobb <3 Inget är ju perfekt förstås men han tar verkligen till sig och försöker :) Kanske jag låter för nöjd här men jag är nöjd! på den nivå vi är just nu. Vi gör framsteg dag för dag både han och jag och vi har inte bråttom.Visst ifrågasätter han ibland men bara att ta det på en gång så han förstår att det inte var det jag ville.
När han väl förstår så tycker jag han gärna ställer upp på det jag vill. Det viktigaste för mig är att ha en bra och stark grund först och främst och det känns som vi är på god väg tillsammans. Jobbar vidare med tempoväxlingar och gångartsbyten med samma form både uppåt och nedåt. Sedan har jag ju en del att fixa hos mig själv också så jag och killen har det vi gör ett tag.
fattningarna idag mycket stabilare och på tänk plats. Inte alla men några riktig BRA!  Inte en enda kick eller sjaffs där sedan sist han testade om han kanske skulle slippa.Klapp  och beröm!! Kämpar  med formen i galoppen,jobbigt men det tar sig det med. Tretakt tretakt!
Låter han sänka ner sig och joggar av i friare låg form.Längtar till nästa ridpass redan =D



Nora tar avskrittningen och joggar runt lite fri form först på lina sedan solo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar