Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

tisdag 29 maj 2012

Steg 1

Tar en sovmorgon och laddar för dagens prövningar. Lullar med Moren och släpper ut hästarna, Då grannarna åkt och hämtat sin nya lilla valp så släpper vi ut hönsen och öppnar växthuset. Strövar runt liten stund i deras härliga örtagård och luktar på olika örter. Går in och snor ihop en rejäl smoothie som Mor inte tycker smakar allt för illa. Tar mina 16 Betapred ( mot illamående)och tar en dusch runt såren så gott det går.

Moren åker med ner till Glenn som är vänlig och skjutsar henne hem sedan.Vågar inte lova bort Mats om jag blir akut dålig eller så :( Tacksam för att hon stannat och varit med mig,skönt att slippa vara ensam även om jag sov en del igår.
Idag vart jag lite sen in då det blivit någon dubbelbokning men väl inne så tar dom så god hand om en.
Massor med information om behandling och olika cytostatikum mm. Då jag redan är nålad och klar så går det snabbt att komma igång.
Tänk nu sitter man här uppkopplad med ett gift som personalen bär skyddskläder och från topp till tå för att ge mig...rakt in i venen :/  Den där kända rosa vätskan-hallonsaft.
Får stränga order om att stänga locket och spola två gånger efter jag kissat för att skydda min omgivning från cytostatikan. Hrmm...
Hallonsaft :P

Jag skall få en kombination som heter FEC och det tar ca 2tim allt som allt med uppvätskning och sköljning.
Allt går mycket bra och Mats och jag tar lite kaffe under tiden och läser häst/ bil tidningar.
Hittade lite roliga övningar jag hoppas kunna prova snart :)
När allt är klart och vi får åka hem så frågar jag om det är ok att äta vad jag vill idag och ut till stallet och tuta och köra ikväll??? Helt OK gör det du =D
Då är man inte sen att ratta in och ta en MAXburgare innan det är dags för soppor mm.
Åter väldigt sällan skräpmat men idag gör vi ett undantag :) 
Väl hemma mätt och belåten. Känner inte av något illamående så jag rusar in och byter om för att få hinna med ett ridpass. Cia är här och har varit gullig och mockat. Tack så mycket. Vi tar upp dom från betet som dom börjat skolas in på ett par timmar om dagen. Vi tar ridbanan då jag vill ha nära hem om det skulle behövas.Rossi och jag har ju förlåtit varandra efter förrgårkvällens missöden <3
Han går jättefint och jag klarar det mesta utan större smärtor i såren. Rider lite mer lätt än vanligt så det inte studsar så mycket. Hoppas verkligen att jag kan tävla honom på MWG. Har inte vågat anmäla mig utan jag tar dag för dag. Men kanske det blir möjligt =)
<3

Känner mig lite torr i munnen och äpplet jag tog var aldeles för fränt och gjorde ont på slemhinnorna i munnen :P Provade lite vaniljglass istället som sköterskan tipsade om och det gick fint det. Tar min Ondansetron som jag blivit ordinerad och soffmyser resten av kvällen. Lite knepigt tryck i huvudet och hjärtklappning ibland annars helt OK.

2 kommentarer:

  1. Japp då har tåget lämnat stationen och du är med... och jag med ;)
    En resa vi följer med dig...

    Massa kramar och glad att duu mår bra!
    //jeanette

    SvaraRadera
  2. Tack!! Ja nu är vi på väg i alla fall :) Tuff tuff ut i vida världen ;)
    KRAM!!

    SvaraRadera