Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

fredag 18 maj 2012

Skrämmande...

när man svarar i telefonen och det är sköterskan på Onokologen som ringer och vill boka tid för cellgifts behandling.Hu vad det blev verkligt liksom. På tisdag ska jag träffa min Onokolog och gå igenom min behandlings plan. Lämna blod och se hur min status är. Kan vara dags redan  Onsdag om mina prover tillåter. Ok !,ska äta och sköta mig i helgen då-sa jag...Nej nej svarade hon...passa på och njut istället!

Sagt och gjort. Beger mig ut och målar en vägg och sedan in på klädbyte för en uteritt med Maria och Calle. Mats snickrar vidare på utsidan där det reglas upp och sätts skivor.Lite lynnigt väder med sol ena minuten och störtskur nästa. Vi sadlar och ger oss ut på klättertur.
Vi börjar med klätterstigen mot Ramtjärn där vi har en frivillig trailbyggare som lägger ut träd för att hindra vår framfart. Men det gör inget,blir ju bra med lite extra benlyft mitt i backarna här och där :))
Nature trail :)
Vi går en bit på vanlig väg och sedan ger vi oss upp mot Trappberget med ännu brantare klättring.
Rossi har inte gått så brant uppför eller inte heller utför som det blir på vägen hem. Han får hjälp och vi tar det väldigt lugnt så inga missöden ska ske. Tror han tyckte det var spännande då han såg riktigt glad och vaken ut för uppgiften. Väl nere på plan mark igen får dom ta en liten galopp :)

Rumpor in action!!
Väl hemma snabb dusch och ner och fixa älggryta då lite söner med möer är på ingång. Smuttar lite rött och piffar till såsen med en skvätt också. Mysigt med fullt bord och en glädje spridare son Neo med <3 Otroliga gullunge hur glad och sprallig som helst. Kryper som attan och jagar Texas som älskar när han vill vara med han. Nu dags att krypa till kojs....
Duracell bäbisen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar