Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

onsdag 6 juni 2012

Långritt & flaggstång.

Tisdag..en vecka har gått nu efter cytostatikan. Ska inte klaga då jag känner att jag börjar få tillbaka lite energi igen. Fixar med stallets morgonsysslor och åker till stan en tur på mer ärenden innan studenten.
Hem fixa middag och städar lite. Maria kommer och vi ska ta en tur med pållarna.Lite disigt och småkallt men vi skrittar iväg mot Bötsle. Möter Veronica och Erika som också är på samma väg så vi slår följe till Järnvägsövergången.
Där tar Maria och jag och travar vidare mot Åm. Tänkte att hästarna skulle få sträcka lite på benen efter  ett per pass på banan. Väl där ser vi lite hästar som får oss att rida en bit mot Brunnäs.Ska vi ta en galopp uppför backen föreslår Maria och jag hänger gärna på =) Väl där uppe så travar vi vidare....vidare....vi kommer till underbara ridvägar och vi travar i varierande tempo och fårnågra till härliga galoppsträckor. Det trevliga med Rossi är ju att han inte hetsar ,han är pigg och framåt men blir liksom aldrig jobbigt på,håller ett lagomt tempo och ökar gärna om jag ber om lite mer. Skööönt!!
Underbara ridvägar!! Hit ska vi fler turer i sommar!!
Vi hamnade dock lite fel...missade en nedfart (mitt fel) men med facit i hand gjorde det inget :)
Oj!! hur hamna vi här? Åmbodarna?
Vi vänder och joggar hemmåt i sakta mak och rider ner där vi skulle ridit ner tidigare.
När vi väl ska ut på vägen hem står en traktor med timmergrip och lastar av i vägen. Men rossi tar täten och lullar förbi <3
Väl hemma är vi är våra rumpor mm rätt möra. Tre timmar hade vi vart ute. Rossi var endast lätt fuktig under vojlocken och skrittade friskt ända hem till stallet. Så här lång tur har han aldrig tidigare gått men klarade det med bravur. Vanligtvis ligger våra uteturer på minst en timme upp till två.
Onsdag börjar med nya skor och sedan får Rossi en vilodag efter gårdagens prestation.
Gorumpen <3 sköter sig fin fint <3
För mig är det ingen vila dock. Beger mig in och städar resten av dagen. Bakar bullar och Sylviakaka. Mats kämpar med flaggstången som skall resas idag. Dagmar fällde vår gamla. Efter att gjutit ny fot i helgen så var det nu dags. Allt gick fint och det var roligt att få hissa flagg på gården igen =D Tore och Gerda hjälper till och Niklas och Jossan fixar lite med utemöblerna som ska skuras av.

Lite sista justeringar.

Du gamla du fria.....tjusigt vart det.
Vi tar oss en fika och beundrar den vackra flaggan i vinden. Kvällen avslutas med melon,chips och Hamilton. Det är vi värda efter ett rejält dagsverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar