Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 11 juni 2012

Trött och öm.

Trött och lite allmänt öm i lederna när jag vaknar. Känner mig lite risig. Bäst att vara försiktig då jag visst ska vara mycket infektions känslig då mitt blodvärde säkert inte är det bästa pga behandlingen. Måste visst åka in om jag får 38 graders feber. Det har jag inte tid med =/
Tar några alvedon och beger mig med svärmora till Birsta då hon vill kika på något till sin kommande resa. Mår si så där men det blir bättre då vi fikat lite. Vi strosar runt och kikar på alla möjliga butiker men jag är nog inte på shoppa humör för det blev bara en spånbal,gräsfrö och hästschampo. Svärmor fick dock tag i några fina tröjor så uppdraget lyckades =)

Släpper ned hästarna på betet då jag kommer hem och går in och vilar lite. Beslutar att inte rida för att inte bli sämre. Cia och jag tar in dom senare på kvällen och borstar och tar bort lite oönskat hår här och där. Tar på Showgrimman jag fått låna går ut och provar ställa upp ett par gånger. Inte så lätt som det ser ut vill jag påstå. Blir nog inget denna tävling men kanske i framtiden. Måste träna mer på det först. Har även varit mycket sugen att prova starta han i Hunter klasserna men ger upp då jag inser att jag måste köpa en himla massa utrustning till för att platsa. Suck!!

Som det ser ut nu så blir det WR-WP-WH och Trail som vi startar till helgen. Hoppas jag blir lite piggare innan helgen bara.

Bläddrade bland alla gamla foton förra veckan i jakt på en bild till Niklas student tavla. Hittade en himla massa bilder som man blir så berörd utav och minnen väcks till liv. Tänk vad mycket skoj vi haft med våra barn genom åren <3  Allt från vardags mys och bus till alla roliga semester resor som vi haft =)
Nu när våra barn är så stora så har ju det sin tjusning det med. Alla olika åldrar har väl sin tjusning. Hur kul som helst med Taco kvällar med alla söner och flickvänner ...myyysigt!! Eller bara gemensamt soffmys till någon film. Sist men inte minst....barnbarnen...hur underbart är inte det <3

Hittade även en bild från Vattlång som väckte glada känslor. Pascha var ju en helt otrolig kille han <3


Mäkta stolt matte tar ärevarv på Pascha prinsen <3























2 kommentarer:

  1. Hej jag är en av dem som smygläser din blogg, bor granne med Regina nästan. Var det du som ägde Pacha Hill? Blev grymt imponerad över honom när jag såg honom i Vattlång en gång.

    SvaraRadera
  2. Ja Pascha Hill var min <3
    En underbar häst som verkligen aldrig slutade att imponera på mig heller.
    Han gick hastigt bort augusti 2010 och kommer alltid att ha en stooor plats i mitt hjärta <3

    SvaraRadera