Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

onsdag 13 juni 2012

neutropen :(

Tisdag morgon vaknade jag med lite ont i halsen och en temp på 37.9.
Har tagit temp varje morgon så jag ska ha koll på om det stiger. Ringer ner till onkologen och dom ber mig kika in och ta lite prover. Ger mig iväg dit och får ett eget rum då det finns många infektionskänsliga kompisar på avdelningen. Blodprover tas och det tar inte lång stund innan jag informeras om att mina vita var på 0. Jag har då inget immun försvar så jag blir inkagd och satt på antibiotika ganska snabbt. Får ett eget rum med egen toa och isoleras för mitt eget bästa. Eller vi kan kalla det VIP rum ;)
TRÅKIGT! är bara förnamnet men bara att vara duktig flicka och lyda. Maten är ju ingen sensation precis så inte ens den kan man ha och se fram emot.
Det enda goda med måltiderna,lite kräm till efterrätt.
Sover si så där men efter frukost tas nya blodrör och ett par timmar senare kommer onkologen och berättar att jag stigit till 0,3 i vita. Jippie!    Eller?     Nä inget vidare tydligen. Får stanna på VIP ett tag till och får en spruta som ska sätta fart på dom vita krigarna. Man kan få rätt ont i kroppen av det blir jag informerad om. Ok tänkte jag...hur farligt kan det vara? Har ju ont för jämnan annars också så det går väl an.
Middagen var strömming...men nu ska jag visst svälta också. Lycklig blir jag av att Mats kommer och kramar mig lite nyrakad och GO! och med sig har han en GOD blandsallad. <3 <3
Laddare till telefon och datorn så jag har lite tidsfördriv. TACK! Håller mig sällskap en stund och bara skönt att ha någon brevid sig ett tag. :) Han beger sig hem och jag blir åter ensam med mina hårstrån.
som nu omringar mig, dom beslutat sig för att ge upp och jag får en hel del i händerna då jag tar i det. Ont gör det också. Hårrötterna bara värker AJ. Tänk att man kan ha ont i håret! Är det så här pållarna har det vid fällning så förstår jag att dom kan bli lite griniga.Dom har ju typ hår över hela kroppen stackarna. Rossi som vill bita mig då jag gnuggar för att hjälpa han av med dom. Hmm gör bara ont på mig då jag rör håret.Tål att tänkas på.
Rossi får B-vitaminer nu som ska hjälpa lite hoppats det gör det.
det oundvikliga har börjat :(


Blir lite fundersam då jag känner en skum smärta som typ pulserar i mitt bäcken och senare tar sig ut mer över rygg och nacke,huvud. Smärtan tilltar sakta men säkert och jag blir nästan lite skärrad. Det här var ingen lek vill jag lova. Pratar med sköterskan och jag får några alvedon. hoppas det ger med sig så jag får sooova. Ska få en dropp till ikväll med antibiotika så får se om dom har något mot sömnlöshet också.
Vill TACKA alla tappra därhemma och i stallet som hjälper mig då jag inte kan sköta mina dagliga sysslor <3 KRAMMM på ER <3 Jag är snart Back on Track!

4 kommentarer:

  1. Pöss på dig!

    Vet hur tråkigt det är att bara ligga emsamn ... trots tv och teflon :( Skönt de släppte in gubben en stund till dig i afa ;)

    SvaraRadera
  2. Hej på dej
    Jag visste inte något om det här men jag hoppas du kruar på dej fort och får åka hem
    Skickar JÄTTEKRAMAR till dej
    Moran

    SvaraRadera
  3. Kram tebaks allihopa =) Jag är på uppgång = hemgång!

    SvaraRadera