Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

söndag 3 juni 2012

Fikatajm!

Idag är nog min bästa dag på ett tag nu. Ingen huvudvärk och såren från senaste op börjar känns inte av så mycket. =)

Då ridbanan så påpassligt blivit bevattnad så tar jag ett pass där med Cia som sällskap. Rossi lite tung i handen till att börja med men lossnar rätt snabbt. Då jag nu har tävlingen som mål om 14 dagar så jobbar vi på med det vanliga och kommer inte att konstra till något utan nu är det bara att rida med det vi har. Jobbar med fattningarna som fortfarande är jobbiga att hålla samlad men han kommer snabbt på plats då han väl kommit igång. Nedgångarna håller han formen riktig ok tycker jag. Han har dock blivit bättre i själva galoppjobbet och jag kan samla och trycka på lite och gå in på mindre volter så det tar sig sakta men säkert. Vem har bråttom? Fattningarna ordnar sig nog snart då han blivit lite starkare.
Joggar lite bommar och lite mjukgörande gympa runt konerna. Nöjd med dagens pass och jag ler förnöjt ibland då jag tycker han e så härligt ""loss" emellanåt nu =D
Regnblöt duktig pålle.
In och duscha byta om och iväg på vår sons 23års kalas. Tänk att vi haft Anders i halva våra liv nu...i alla fall jag. Åren rusar iväg och han och Emma väntar sitt första barn i augusti. Wieee ännu en liten goding att myyyysa med <3 Fikat smakar bara bra och jag mumsar friskt in dom kalorier jag kan tänkas ha missat de senaste dagarna.
Lyckades få en bild i alla fall :)
Trevligt att träffa hela gänget och Neo underhåller som vanligt med sin härliga energi och glada personlighet.
Nu lite soffmys och smälta fikat sedan slafen. Natti natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar