Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 21 juni 2012

Dagarna rusar iväg.

Hinner ju inte skriva ;)

Hur som helst så fortsatte söndagen på MWG mycket bra. WR_D 1:a Trail-D2:a och Ranch Trail 3:a

Största vinsten dock är att han fortsatt sköter sig så himla bra. Pigg och glad och nästan lite väl frisk inför WR på fm. Låter han galoppa ur sig lite energi och tar sedan det lugnt resten av dagen. Jätttenöjd med trailklasserna och han tar det mesta med ro. Några klockrena islag men jag tror att jag fick något plus också...inget som Håkan strör runt sig precis så det är nog bara att sträcka lite på sig :D

Andreas var på plats med kameran och föreviga oss under dagen. Himla kul att få lite bilder och flera av dom blev sååå himla fina. Rossi är ju så grymt snygg <3
Bron tar han med ro,och ryggar lugnt och snällt steg för steg.
Grinden går bättre och bättre denna passering fick vi tom beröm för =D

Gick lite fort över bommarna ,det var jag som gasade lite för mycket.

Gick också helt ok att vända 360 i fyrkanten.

Jag träffade!!!

Stoltheten syns i mammsens ögon <3
Överväldigad mammi =)

Men en extra puss blev det också.

High point rider i D-klass =)   blev precis så förvånad som jag ser ut :))
Nu när allt lagt sig så är jag bara så glad att jag orkade och fick hjälp att ta mig in till start. Att Rossi utvecklats så bra och det ska bli så himla kul att jobba vidare med han.Visst var jag lite trött där på lördag em, funderade på att lasta och strunta i söndagen. Cia peppade och tyckte jag kunde låta han stå över natten och om jag fortfarande var trött kommande dag åka och hämta hem honom
.
TACK för den peppen.
Sov riktigt bra på natten och vaknade utvilad,åt ordenlig frukost och for in laddad och glad inför nya utmaningar.
Söndag var vi hemma och Rossi på gröna ängen redan kl 14. Skönt med halvdag.
Måndag skrittar vi ut och jag trodde killen skulle vara lite trött och så men inte ett dugg. Skrittar på pigg och glad i friskt tempo.
Tisdag blir det att bara träna tuggmusklerna hela dan.
Onsdag tar vi ett pass på banan. Bygger lite trailhinder och pysslar på med det. Låter han röra på sig ordentligt och sträcka ut och jobba ihop lite. Fick nån kick till svar då jag bad han ta för sig lite efter att samlat i galoppen.:))
Torsdag blir det åter tugga gräs och vi tar ut Mats pållar på liten tur istället. Fikar på Highway och påtår hos Libells. Nu stundar en lugn och skön midsommarafton imorgon hos Brännströms. Hoppas på att hinna rida innan det är dags för nubben.

                   ********  GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLIHOPA!! *******

1 kommentar:

  1. Stort Greattis till fina placeringar, han verkligen snygg din Rossi.

    SvaraRadera