Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

söndag 24 juni 2012

Sommarritter!

Helgens ridning har varit härliga uteritter. Lördag så tar Maria och jag turen runt Skabäcken och uppför trappberget hem. Man kan nu aldrig rida förbi Skabäcken utan att skänka tankar åt Mats och hans barn...grymt yxmördade för snart två år sedan...fy så ofattbart. Bodde där vid bäcken och hade ett par hästar och hundar och gjorde inte en fluga förnär...:(´´

Klätterbacken uppför berget är alldeles lagomt brant och lååång. Rossi tar i och kämpar på känns frisk och stark. Bra att jobba lite så man inte blir allför sommarfet. Väl hemma så svampar jag av han under sadelpaden annars ingen svett. Sprayar mera flugmedel och ut i hagen för att fylla på de kallorier som kan ha försvunnit. ;)
On the road again :)
Alla muskler ska tränas även käkens.
Söndagen blit runt Tuvan som bjuder på fina trav och galopp sträckor på fina sand vägar.
Idag har Maria och jag sällskap av Veronica på sin "gamle" Firre.
Vi travar och galoppar om vartannat och det e bara såå kuuul.
Bäst av allt Rossi´s lugn. Galoppar gärna men inget sjaffs eller stress. Byter galopp då och då bara.
Skrittar en lång bit och tar ännu en galopp innan vi skrittar och småjoggar de sista km hem.
Pigg och fin hela vägen. Kliver av och lättar på gjorden och tar av benskydd och traskar sista km hem. Skönt att sträcka på benen för oss tvåbeningar också.
Snyggo kollar in hönsgården på väg till betet.
Fikatajm.
Sköljer av benskydd och vojlock och spolar av mig själv alldeles perfekt tajmning så kommer Anders och Emma med fika bröd =)
Traskar sedan ut och kvistlackar ytterligare en gång. Sedan byta om och in till svärföräldrarna för att njuta av en god middag. Sill och gravlax till förätt sedan grillning och jordgubbsavslutning...mums!
Imorgon dags för Cytostatika nr 2 så det är bäst att njuta av maten medans smaklökarna är ok.

1 kommentar:

  1. Ja det känns skönt att komma tillbaks till vanligt igen! Ja dom har ett hök öga på mig hela tiden... haha ;)

    SvaraRadera