Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

fredag 15 juni 2012

HELG!

Förmiddagen går seeeegt på sjukan. Blodprover, antibiotikadropp och väntan på ronden.
Gröt frukost.
Får in frukost och börjar plocka ihop lite prylar. Efter en lång väntan kommer äntligen Onkologen och berättar att jag har ytterligare ökat mina vita och jag får bege mig hem =)
Frågar om det är OK att jag åker och tävlar i helgen. De yngre kollegorna fnissade lite och frågade vilken gren osv. Visst sa dom men ta det lite lugnt och var inte upp i folk som hostar och avstå att krama folk och du kan ju undvika att flyga tex. JJo då jag ska ta det lugn och undvika flygturer :))
Lycka till på tävlingen önskar dom då jag lämnar dom efter lunch då jag fått med recept och ny tid för blodstatus och nästa cytostatika. Jag får vila en vecka och får vänta till måndag 25 juni.
Wiieee midsommarafton är räddad!

Gör några stop på vägen hem och köper lite mat och annat som behövs. Väl hemma så börjar jag plocka ihop sadlar och träns,smörjer upp det lite snabbt.Mats hjälper mig och vi duschar av lillkillen som sköter sig galant. Han gillar att stå och gona med Mats medans jag gnussar här och där.
Sprallar lite då jag leder han upp till stallet och jag funderar på hur han ska vara då han stått i FYRA dagar. Att han är i kondition för uppgiften råder ingen tvekan, det blir som det blir. När vi kom upp till stallet så stoppar han ner huvet i hinken med vatten jag tagit med för att gnugga av ansiktet och luggen.
Plötsligt hoppar han bakåt och jag ser till min förskräckelse hur hinken följer med!! Lyckats haka i spännet på grimmskaftet  :/ wooohoo söger jag lugn och han stannar med huvet gungande av hinkens tyngd....jag går skat fram och knäpper av den...pust...kunde gått hur tokigt som helst det där. Cool kille ibland må jag säga <3

På med täcke och hod och benskydd.Mats kopplar och kör fram finkan. Leder han fram till rampen och han går lugnt och snällt rakt på utan tvekan <3 Väl inne i stan så är det bara att lasta ur pålle och prylar. Skjutsar hem Mats som vill ta en pys och se på fotboll.
Tillbaks igen och sadlar upp cocosbollen som rullat och mumsat hö medans jag var borta.
Misstänker att han kanske ska vara lite brallig busig då han inte gått som vanligt så jag tar på säkerhets kittet. Hjälm ( har jag alltid ) sökerhetsväst och martingal.
Killen har nog mognat lite...inget knas alls utan var helt ok. Rider fram i ganska friskt tempo så han får röra igång kroppen och ta ut stegen. lite galopp och båda varv lite mjukgörande. Jag blir lätt svettig och tar det lugnt mellan varven. Kondisen inte på topp på ryttaren.

Nora med Tiny och jag på Rossi.

Så glad att jag kom in och kan vara med på tävlingen. Ska bli kul och se hur vi klarar utmaningarna.
Startar ju debut på D-nivå och hoppas att vi klarar oss igenom bara. Imorgon är det Western horsemanship och Western pleasure som gäller. WH är väl det jag tycker är kul med mönster som aldrig är lika från gång till gång. WP nja inte min favvo gren men nåt ska vi väl göra på em också.
Varmt välkomna att kika ni som har lust. Finns fika och snarra att köpa. Vi håller till på Härnösands ridklubb hela helgen. Nu måste jag sooova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar