Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 5 april 2012

Kuckelikuuuu!!

Jag firar påsk på riktigt i år. Är hönsvakt då grannarna valt att bege sig till varmare breddgrader.
Lite kul är det och tre små kycklingar lagom till påsk. Sitterner och ger dem lite äggröra på morgonen och dom blir tuffare för var dag :)  Hönsmamman tar det med ro och knorrar lite då dom är för tuff för hennes smak och dom skyndar tillbaka till tryggheten.
Tuppen gillar att gala för full hals och någon koll på klockan verkar han inte ha.Ska ta med den riktiga kameran någon dag och fota gänget. Dom är ju riktigt fina.
Glad var jag som fick börja vara i stallet igen i tisdags då 14 dags gränsen var nådd 
nu fick jag ju äntligen ta bort tejpen :)  Tyckte att kirurgen gjort ett rätt bra jobb ärren ser bara ut som linjer bara. Han opererade med bröstbevarande kirurgi och endast tumören med god marginal tas bort så var det mer än vad jag förväntat kvar. Jag har dock varit lite varm och öm så är jag trots lång längtan inte så sugen på att rida.Onsdag var inte bättre och det känns som att jag har mjölkstockning :( Har större rätt hård svullnad  som en fet lårkaka i bröstet :/ Troligtvis inflammation och serom där inne. Inte kul det.
Åker med tjejerna till K-fors och klipper till en ny vår frilla. Värker och dunkar mest hela tiden,efter samtal med min Bröstsköterska så beslutar jag ganska snabbt att åka till doktorn imorgon och få en penicillin kur. Sagt och gjort jag fick en kur som jag började på en gång. Hoppas på en vändning snart!
Har tagit det riktigt lugnt idag som jag lovade syster B =)

Tar en tur till HRK för att kika på Nora när hon har hoppning. Allt går fin fint och det är kul att se vad duktig hon blivit. Galopperar runt och hoppar på en lite trög...Castor tror jag det var. Men plötsligt bestämde han sig för att stanna och Nora dimper av på andra sidan hindret på rygg så luften far ur henne. Hon hämtar sig ganska snart och får sitta upp igen och hoppar en sväng till och det går bara bra. Nu har hon provat på att trilla av också vilket alla vi ryttare nog vet hur det känns.  Välkommen i klubben ;)

Hoppas verkligen att jag kan skriva om lite ridning snart.........tror jag provar lite skritt imorgon om ömheten lagt sig liiiite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar