Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

onsdag 18 april 2012

April väder.

Vintern har inte gett upp riktigt ännu och i morse var det vitt så det gjorde ont i ögonen.
Vackert är det ju verkligen men jag har nog föredragit att se gräset spira vidare istället.
Hmm lite väl kyligt idag :(
Jag lät Rossi få en vilo dag i måndags då jag själv var rätt trött både i kroppen och knoppen efter en helg med lite mocka hage,rensa rabatter och ridning mm toppat med en arbetsdag på förskolan. Det fick bli en värktablett och sängläge.
Red ut både igår tisdag och det blev samma tur ikväll.  Har skruvat ur de flesta broddarna men har sulorna kvar. Calle har inga snösulor kvar så det blir lätt styltor. Hoppas att allt tinat bort på banan imorgon så vi kan jobba på lite. Men skritt turer är ju aldrig fel. Rossi tycker det är jättekul och vill gärna traska iväg med friska steg. Vi får bromsa och vänta in Calle och Cia som  hamnar på efterkälken.
Glad kille sugen på äventyr möter upp i hagen =)
 Hoppas nu inte att det blir för mycket snö till helgen,vi ska ju rida för Peter N. Jag beslöt att flytta skoningen imorgon till nästa vecka. Annars blir det nog för styltigt är jag rädd. Är nästan lite nervös....men längtar ju också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar