Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

söndag 15 april 2012

Det tar sig :)

Nu börjar det likna något. Tog sista penicillin tabletten idag. Har ridit ut i fredags och på banan igår och idag. Har ju svårt för att bara nöta på varv efter varv så fram åkte bommarna och det är ju så mycket roligare med lite pyssel och trassel.  Jobbade lite med formen och kämpar på med fattningarna som kan vara lite trixiga ibland. Mycket nöjd med hur han tog dom idag så övning ger färdighet :) Har även börjat kräva lite mer samling i alla gångarter och får jobba på rätt ordentligt men det är väl dags att öka på kraven lite nu.Behålla formen i av och igångsättningar. Får välförtjänta pauser med klapp och lite trailtrassel mellan jobbet.
Jobbar mycket med mig själv också och försöker ha bättre händer och vara mer "still" har hjälpt han med gungningar mm som bör sållas bort nu. Ser ju inte så bra ut men har försökt göra det lätt för han att förstå vad jag vill.
Mumsar middags hö efter ridpasset.


Min livskamrat har hunnit fylla år igen också <3 Tänk vad åren går...22år och oförstörd var han hösten 1985 då vi första gången sågs. Nu 27 år senare så tycker jag nog att han åldrats med glans ( silver stänk i håret ) som han faktiskt har ganska mycket kvar av också...hår alltså.
Nu får du ligga hur mycket du vill :))


Då han äntligen har köpt sig några hästar att pyssla med han också så passade jag på att ge han något som passar till hans pysselkvällar. Hans gamla har tappat några hjul så det blir lite jobbigt att ta sig fram.
Neo har snobbat upp sig lite extra för Farfar <3
Nu ser vi fram emot att få åka på premiärtur med pärlan snart. Undrar vem som ska köra???
Mats Goding!!
Fick kort besök av lille Junior idag också som lekte med Texas i sista snöhögen och båda var bra sugna att smaka :P
Mumsigt och svalkande :P
Nu är middagen klar.Tortellini står på menyn...tro om ett glas rött passar till det?
Imorgon är jag officiellt frisk och ska faktiskt ge mig iväg till jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar