Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 26 april 2012

Blöt och glad =)

Efter ännu en dubbeljobbs dag så var jag ganska sugen att krypa ner i soffhörnet,regnet som droppade ivrigt var inte heller motiverande men med en lång arbetsdag morgon 8-18.15 så får det bli att rida idag och soffmysa imorgon.

Cia och jag tar på ländtäcken och traskar ner på banan. Uteritt var det tänkt men vädret var så surt och vi valde banan istället.

Glad är jag för det då Rossi gick riktigt bra trots regnet. Lägger ut fyra travbommar så vi har något att leka med :) Tyckte jag fick en bra form och takt i traven och han var med på noterna. Låter han ta skritt då han varit duktig en stund. Sedan tar vi om igen. Jobbar på med att behålla form i av och igångsättningar, tar några fattningar i vardera varv, vi har lite jobbigare där men det är bara att jobba vidare. Han vill vara lite "tittig" i hörnan där vårt bomhus står.Regnet smattrar mot plåttaket,men jag riktar bort fokus och rider vidare som om det regnar ;))
Avslutar med att låta han jobba på framåt och sänka sig i traven. Går ner i jogg och slappnar av,sedan tar vi och ryggar lite mellan trav bommarna. Ibland tar vi ett steg i taget med paus provar även med flyt och det går riktigt bra, lyssnar fint och väntar . Det är som när man har minst lust att rida ibland så blir det dom bästa passen. Tror Cia var riktigt nöjd också då hon och Calle gjort jättefint framsteg i galopperna =)
Tror vi ska ta och efter när vi kan ha nästa Peter träning...kanske om ett par veckor skulle sitta fint.
Inga bilder idag pga vattenskade risken. Men bjuder på en lunchbild av godingen.
Har ju letat sadel ett bra tag till min rakryggade kille. Någon som vet/har någon som kan passa tro?? Vill ha både en westernsadel gärna pleasure modell och även en engelsk helst dressyr.


2 kommentarer:

  1. Har för mig att Hööks Thorowgood sadlar är rätt så raka i bommen..

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Jag tror Du har rätt i det. Ska ta mig en titt på dom nästa gång jag är i Birsta.

    SvaraRadera