Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

tisdag 3 april 2012

14 dagar!!!!

Äntligen! Idag har det gått 14 dagar och jag ska ta bort tejpen på såren. Inte gjort det ännu...tar det i duschen då jag blött upp dom riktigt först. :/
Känns bättre nu både i såren och själen och dagarna går nog fortare nu framöver då man kan fungera nästan normalt. Ont i armen har jag men bröstsköterskan sa att det var nog lymfsträngarna som var lite inflammerade så jag fick använda den ändå. 
Haft dagliga prommisar med Texas,Svärmor och Neo och sist tog jag  stavarna för att få igång axelpartiet lite mer.
Nyvaken Neo =) Inte alla som e så söt nyvakna :))  

Våren är en underbar tid på många vis och jag valde att bli sjuk rätt tid på året.  ;) Har köpt en bok om mindfullness och tror det kan hjälpa mig igenom min sjukdomstid. Tycker det kan vara bra att få hjälp att hålla tankarna i styr och fokusera på rätt saker.
Jag har ju haft en inte så bra arbetssituation en längre tid  som jag nu tagit mig ur.Tycke detta stycke var så slående.

"Den viktigaste relationen är den du har till dig själv, vad du tänker om dig själv, hur du värderar dig själv, vad du gör av din tid, hur du behandlar din kropp och dina känslor.
Var god mot dig själv och omge dig med människor som behandlar dig  väl. Det är aldrig försent att välja att vara med människor du mår bra av och som tillåter dig att vara den du är"

Mmmm säger jag bara. Jag har inte varit så snäll mot mig själv kan man säga,men jag är på god väg nu trots sjukdom så mår jag bättre?! Var rädd och snäll mot er själva först och främst <3
Hur glad blir man inte då när en vän ringer och vill att man ska jobba med dom =D  för att dom vill ha mig!! Men ni vet ju att jag kanske blir ännu mer sjukskriven och så,,,jag kan ju inget lova. Det tar vi då i såna fall,vi vet förutsättningarna... Wiiieee!! <3 <3 <3

Mats och Tore ska sätta det sista av innertaket i stallet ikväll. Nu börjar det likna något därute =)

Har inte bestämt färgsättningen ännu. Boxar mellan stolparna ska det bli och till vänster sadelkammaren som ska brädslås som en liten stuga och ett litet tak som sticker ut ska det bli.In till vänster om dörren är spolspiltan. Gissa om det ska bli skönt !! Har svampat och duschat ute vid björken i 12 år!! Rossi kommer att glänsa som aldrig förr :) Kan bli bra till den här lille lergubben också .
Gissa hur våra golv ser ut här hemma :/  
Men bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!!  Kram på er i vårsolen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar