Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

onsdag 25 april 2012

Dubbeljobb.

Nu har jag börjat finna min plats på förskolan och det flyter på rätt bra. Bara att lära sig alla barnens namn
tar ett tag. Då jag slutat efter lunch var det hem och byta till Jysk skjortan och jobba till 18.15. Kände mig som en nybörjare och fick fråga massor,jobbigt, bara att nöta på och försöka lära sig vart allt är och hur det fungerar. Jag menar hur sätter man upp rullgardinen,vilken kudde eller hur stor rumsmatta man bör ha.Hur får man upp dubbelsängen på övervåningen?? Orderbeställningar aktiviteter kassaavstämning bankning........pust.

Hem och slänger in lite råkost, på med ridkläder och ut till stallet. Olle kommer och nu slipper vi sulor och brodd :)
Cia och Nora är också här så vi tar ett pass på ridbanan då olle är klar. Idag verkades det väldigt försiktigt och han var lugn och snäll så inga dåliga minnen från sist.Jobbade lite på läxan och det känns riktigt bra ibland men jag får jobba på en del med benen så han lossnar och blir lätt i handen, Det är så lätt att bli "låst" själv i handen,måste träna på att inte bli det. Vi skrittar av och funderar på våra nya tips och trix.
Tar ju ett tag att få in nya rörelser i muskelminnet både för ryttare och häst.
Lagomt trött efter en lång dag. Har anmält mig till Jonna Gullberg clinic som ska bli till hösten :)
Men först soooommmmmarr såklart :)

Snart ska grabben få mumsa upp sig lite :)Bilden är från ifjol Rossi 3år 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar