Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

söndag 22 april 2012

Bearbeta.

En helg full med ridning, hästfolk. Helt i min smak =)
Tänk att man aldrig ledsnar på att se andra rida och prata,fika och bara umgås med andra som gillar hästar. Mitt pass idag var mest upprepning men även lite fördjupning så jag har en del att jobba med framöver. Känns jättekul och tror att det kommer bli bra det här. Rossi var redan med på noterna. Nu ska jag bara trampa,bra-A,dubbelklicka ,klappa,krama så ska vi nog bli bättre både Rossi och jag =)
Bra där grabben!
Andra varvet med.
Nä nä..jobba loss nu!
Jobbar vidare,vidare....
Nu ska jag jobba vidare med läxan och ser fram emot nästa lektion.
Mmm gött med hö efter workouten.
Cia och Calle var med idag och gjorde ett bra jobb. Peter provkörde ett tag och som vanligt alltid roligt att se riktigt duktiga ryttare rida =)
Grand prix nästa!!
Tror både jag och Cia har en del att smälta och bearbeta. Men oj vad vi kommer att utvecklas om vi kan rida för denne erfarna ryttare framöver =) 
Men hur tänkte du då?? Westernryttare ?  Peter var mycket mjuk och hästen fick jobba sig mot sin eftergift med ben och rygg aktivitet. Har tron på att om Rossi blir stark och kan jobba i denna form lätt och fint så kommer det att visa sig i den lite friare formen senare. Jag vill att det skall bäras fram...inte släpas. Nu är det bara att jobba vidare och se fram emot nästa träning :)
Kanske vi kan klämma in lite hoppning däremellan också...hoppas på det!



2 kommentarer:

  1. Red mycket för dressyr tränare med förra hästen, hittar man rätt tränare som accepterar att man rider western så kan det bli super bra =) Ser ju riktigt bra ut det där :D

    SV; Ja det gör man verkligen, men det var det värt ;) Vad kul att du kommer och kikar :D

    SvaraRadera
  2. Jaaa vad roligt det var att rida för Peter :) gav så mycket bra input att jobba vidare med och ändå inte i konflikt med det jag gjort för våra Westerntränare. Så härligt att se sin "prins" ridas av en mycket duktig ryttare och verkligen få se hur fin han kan bli med lite mera jobb. Ser fram mot nästa lektion :) /Cia

    SvaraRadera