Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

tisdag 3 juli 2012

Back on track.

Vad roligt det är att vakna på morgonen och må BRA!

Två trevliga ridturer har jag nu hunnit med. Igår så vart det banan med lite av allt möjligt. Jätte nojd med Rossi som stått i fler dagar än vanligt. Med på noterna och bara att jobba vidare. Provade lite doubling och känner strax förbättringen :) fattningarna...bra..jobba på formen i själva fattningen..annars fin lyhörd och jag är glad att lämna över till min avskrittare Nora.
Nora joggar och skrittar av Rossi.
Idag så blev det uteritt mitt på dagen med Maria och Calle.
Mot Bötsle ger vi oss iväg. Travar lite ibland sedan upp över Maria´s berg med lättring och skogsterräng med stock och sten. Väl nere bland bebyggelse igen så blir Rossi lite osäker på röjsågarmannen men traskar saaaktaaaa förbi med stöd från mig.Strax därpå ett intressant möte.
Vem, vad är du för filur??
Vi chattade lite över staketet och lekte lite  Alpacking efter staketet :))
traskar vidare mot nästa mål. Bäcken. Har inte varit till bäcken med Rossi tidigare.Pascha älskade att vada ut och plaska och dricka i det kalla friska rinnande vattnet.Tro vad Rossi ska tycka om det.
Han tvekar lite och jag manar på med vaderna då han vill dra sig tillbaka men peppar då han tänker "rätt" och strax så går han skata ut  och står ett tag och bara tittar och funderar. Men börjar nojsa och dricka och sedan verkar han bara trivas med benkylningen.
Super in den nya miljön.

Calle lite mer badkruka,en tå i taget ;)
Vi trasslar oss vidare på andra sidan och kommer upp på järnvägen. Följer rälsen en bit och tar en bro passage som bjuds på vägen. Galoppar små bitar på lägdkanter och förbi bikupor som surrar och tillbaks på vanlig väg joggar vi hemåt lugnt och fint.
Bro  passage.

Tuff tuff!!

Prutt prutt!

Underbar uteritt på en absolut underbar häst.
Trevligt sällskap gör ju allt bara bättre. Fika ska med nästa tur,gimmskaft och grimma likaså.Träna på att stå uppbunden en stund står på tur.
Rullebulle <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar