Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

tisdag 17 juli 2012

Ännu en vecka.

Ja nu är det ont om tid för data knapprande.
Mats semester och vi har fullt upp med husfix och jag håller i penseln en hel del. Men som det brukar så blir det alltid lite mer än beräknat. Lite röt i väggen och det blir till att bryta bort och göra nytt på båda gavlarna :(  Men nu kanske det blir lite varmare i farstun till vintern för isoleringen var inte så väl tilltagen kan man säga.

Har själv mått rätt bra sista veckan och fejat på både ute och inne. Ätit gott och druckit nåt glas rött :)
Mina blodvärden hade repat sig till fredagen och 105 röda 3,5 vita helt ok för en ny kur i måndags. Nu är det sista dosen av FEC och sedan går vi in på Docetaxel. Snart halvvägs med andra ord =)
En hel del biverkningar får man ju men det är ju precis bara det också...det går över. Torra slemhinnor som kan bli rätt irriterande men jag droppar och pyschar och smörjer.Klarat mig från svamp denna gång och är tacksam för det.

Veckans höjdpunkt är att jag red ett pass för Peter i Torsdags. Fick mer att jobba med i galopperna och det är så himla kul. Tror verkligen att det här gör Rossi så mycket starkare och stabilare och framför allt mig till en bättre ryttare. Tycker att vi gör framsteg både Ross och jag. Nu ska vi jobba på med vänster bogen och balans,takt,framåtbjudning mm.
Men nu är Peter hemma för att stanna så jag hoppas på ett nytt pass redan nästa vecka.
Det jobbas vidare....
Några uteritter mellan ridbane passen har vi hunnit med och det är ju så roligt att få komma ut och sträcka på benen.
och vidare...
Dagens pass var han riktigt duktig och han svarar riktigt bra på det nya jobbet :)

Cia kämpar också vidare och gör fin fina framsteg med sin vackre springare =)
På rätt väg..
Våra tankar idag går till Bodil som fick sända sin vän till de gröna ängarna igår efter en sparkolycka i hagen. Ibland går det alldeles för fort och  svårt att greppa chocken att slitas från sin vän. Minns så väl min sista dag med Pascha :´(

Nu har jag tagit min Neulasta spruta som ska ge mina vita en spark i baken. Brukar bli rätt ont i kroppen av den så jag hoppas att det går att rida imorgon också..

1 kommentar:

  1. SV: Jo kört på det jag också. Men nu går han ute dygnet runt och det kan vara riktigt hemst ute på dagarna i mellan åt. Han har inte fått några läskiga sår än som tur är men man ser hur jobbigt dom tycker att det är. Men nu har jag slängt på Ponys gammla flygtäcke på honom. Men måste nog köpa ett nytt då han fyller ut det lite mer än vad Pony gjorde haha :)

    SvaraRadera