Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 9 juli 2012

Semester = Jobb.

Fredagen får Rossi vila, fullt upp med att handla och fixa då jag tänkt överraska Mats som går på semester idag. Lyckas lura han in i duschen då Clemens och Annelie kommer och hälsar på. Vi drar genast igång och gör en semestermojito XL och fixar snabbt fram lite sill och färskpotäter. När han väl kommer ut så skålar vi in semester och mumsar i solen.
Skåååål!!!
 Vi lurar han vidare in till stan och överraskar med ett besök på Sommarklubben där vi äter och gottar oss ännu mera. Vi traskar vidare och avslutar med en drink på Hamnkrogen. Mycktet trevlig kväll och god mat med underbara vänner =)

Lördag blir det en tur med Daniel till S-vall för att få träffa hans förstfödde son Junior. Vi leker och myser i två timmar på Drakborgen. Helt underbar liten pojke och jag hoppas att vi snart får träffa han igen.
Daniel,jag och Junior =)
Hem fixar middag sedan blir det ut på ridbanan för ett pass med sällskap av Cia och Nora. Bra med Nora som hittar på lite roliga övningar som vi gärna hänger med på Rosi och jag. Blir några hopp även idag och tycker nog att han är lite bättre idag än sist. Småskutt bara men kul med lite variation. Jobbar vidare med mina små övningar och det tar sig där också. Ingen dum kille det här han förstår ganska snabbt vad man vill och gör bra försök att vara till lags. Kvällen avslutas med främmande av Anders och Emma och vi mumsar jordgubbs och glass. Mats får en Mojito idag också som Anders snor ihop.Jag håller mig till det rööda :P
Samling på "nya" stallbacken.

Söndag får lillen vila igen då jag målar och är bara för trött för att rida kl 22:30 då jag lägger ner penseln. Mats har börjat sitt semesterjobb som är att byta taktegel på vårt hus. Vi har också kommit på att det blir bra mycket snyggare med ett annat stuk än tidigare. Tror det kommer bli riktigt snyggt då det är klart.

Måndag börjar med en tur in och lämna blodstatus. Hoppas det är bättre nu än i torsdags,,,då ringde dom efter inlämnat rör och ville ge mig blod då jag var för låg i blodvärdet. 92 var visst lite väl lågt men jag bedyrade att jag var pigg. Brukar alltid vara låg och dom accepterade det och jag slapp blodtransfusion. Pust vill helst slippa få nån annans blod. Ingen ringde idag så jag hoppas jag var lite högre.
Målar sedan vidare ett tag men sedan är det dags för lite ridning igen.
Nora är med och det blir då ett annorlunda avslut på kvällens pass. Jag var inte sen att hänga på då hon ville rida barbacka. Det har jag ännu ej gjort på Rossi så det är väl dags att prova. Lite vingligt och trevande i början men snart så joggar vi runt och jag blir fascinerad av att känna hur hans ryggmuskler arbetar flitigt under mig. Det här ska vi träna mer på. Bra för balunsen.
Nöjd efter ännu ett bra pass på min härliga häst.

Barbacka premiär.

3 kommentarer:

  1. Halloj Marie!!
    Kan du inte ge oss "långt-borta-boende" en rundtur i nya stallet?
    Ser sååå fint ut på de gluttar vi fått!!!

    SvaraRadera
  2. Semester e ju kalas det. Men inte blir det mycket till vila då man har gård att sköta. Ska dela med mig av stallbygget också snart ligger lite på is nu då taket på huset måste fixas först.

    SvaraRadera