Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 5 juli 2012

Blandad träning.

Ja nu är det full rulle och tiden räcker knappt till.

Onsdag red jag och Cia en utetur innan vi gick ned på banan .
Träffade några goa grabbar på vägen som vi nog är bra sugna att tampas lite med i framtiden både jag och Rossi. Ifjol då han såg dom var han mer "rädd" och jag kände hur hjärtat slog de gånger vi träffade på dom. I år känns snarare ett avvaktande intresse, han stannar och tittar intresserat och tar något steg närmare på eget bevåg.Unghingsten i hagen brevid som pockade på uppmärksamhet skänkte han inte en blick ens. Hade bara ögon för ungdjuren.
En vacker dag så skall vi mötas....ska bara samla lite mod först ;)
Hoppsugen Nora.

Torsdag skulle vi ned och träna på banan. Nora är med och vill hoppa med Calle.
Cia bygger upp två små språng  då vi travat lite bommar och jag och Rossi hänger på och tar några skutt. Hoppning på låg och gymnastisk nivå är ju bara kuuul:

Oooopppss tidigt avstamp men vi klarade det ändå :P

Cia provar Rossi en stund.

Calle i pausvilan.

Kasta lasso är inte så lätt som det ser ut. Nora träffar oftare och oftare =)

Cia jobbar vidare med Calle.
 I övrigt jobbar jag vidare med galopperna och en del övningar jag kikat upp i böcker och på tuben.
Tycker det är kul att leta och läsa fakta.. Finna övningar och lösningar prova och se vad det ger.
Rossi är en mycket duktig och tålmodig: Märker skillnad på hans gensvar redan så vi kämpar vidare.
Mera samling och gymnastiska övningar är på schemat för här ska byggas styrka och smidighet.
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar