Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 30 juli 2012

Uppdatering.

Hej hopp!!
Nu ligger jag efter som tusan här i bloggen.
Har egentligen massor att berätta och tror jag ska gå tillbaka och skriva lite om vad jag haft för mig senaste veckorna.
Kortfattat så har jag legat och mått pyton efter min cytobehandling den 16:e. Tung vecka blev det men det ger ju sig så småningom. Som att vara bakis i fem dagar...inte så aktiv med andra ord. Har hållit Rossi igång och det blir ungefär tre dagar efter behandling han får vila. Men sedan är det full fart igen.
Vi kämpar vidare.
Ett pass för Peter har vi hunnit med och det går framåt för oss. Jobbar en hel del med att få han riktigt rak då han vill skjuta ut vänster bogen. Galoppjobbar med tempo växlingar och börjar kräva samling i fattningarna...hu hu vad onödigt tycker nog Rossi...men ack så nyttigt och stärkande. Trav arbete med övergångar i stabil form och får höja och sänka nacken från arbetsform till tävlingsform. Mycket givande och blir mer och mer övertygad om att jag valt rätt väg att gå i Rossis utbilldning ( och min )
att rida galopp till Här kommer "Pippi Långström" och trava med gympadojor kan ju inte vara fel :)
Vatten och fika paus Jubileumsritten 2012.
Vi har även hunnit delta i en av sträckorna i Jubileumsritten och den dagen var så himla rolig på många sätt. Jättebra träning för hästarna då vi red ner och genom Älandsbro, följde  E4 med all semestertrafik susande strax bredvid. Rossi lite pirrig i början och men slappnar strax av. Vi rider  och möter ryttarna som startade på HRK och sluter upp och rider med till etappens slut hos Ingela. Spännande med hästen som drog vagn tyckte Rossi men jag lät han gå brevid och kolla in ekipaget, roligt tycker han och sprallar lite då vi travar jämsides. finner sig snabbt han släppte strax den med. Väl framme lät jag han nosa på vagnen och tänkte han kanske blir rädd för småflaggorna som dom fäst på den dagen till ära. Varpå Rossi går fram stoppar huvudet under flaggen för att strax efter helt enkelt bita av den =/  Rolig dag med trevliga fika pauser och alltid lika gästvänliga och glada Lasse och Sylwia bjuder på vatten till fyrbeningarna och toalett till oss tvåbeningar.
Neo 11 månader
Har även haft lyckan att få vakta goaste  Neo två gånger och vi har mysat, promenerat,badat och lekat.
Tränat på att gå och bara hålla i en hand. Väldigt nära att släppa taget och bara veckan efter så har han visst börjat att våga ta några egna steg <3 Motoriskt så har han börjat plocka och försöka bygga ihop lite prylar ur leklådan och är redan riktigt fingerfärdig.
Hmm dom hära ser ut att passa ihop :)
 I övrigt så går det en del tid till takbytet på huset. Mats,Tore och Niklas jobbar varje dag och nu är dom en bra bit på väg. Jag målar eftersom dom vill ha olika bräder och så mycket lättare att grunda med olja och grundfärg på marknivå innan de spikas på plats.Slut finishen ska jag visst få åka skylift och göra :/  Blir riktigt bra och vi har ändrat lite på takets utseende. Nu blir det sadeltak över balkongen och jag ser fram emot att fika lite frukost där uppe så småningom.
Vattlång från soffan.

Ingen Vattlångstävling för oss i helgen men vi åkte ner och kikade på lördagen. Mycket folk och trevlig stämning. Blir som vanligt tävlingsugen då man bara kikar samtidigt som det var lite skönt att bara njuta och surra med kompisar utan fjärilar i magen. Men bokade box och boende innan vi for hem så 2013 sista helgen i juli vet ni vart vi är =)

Har även provat några sadlar IGEN med mycket varierande resultat. Hur omöjligt att hitta sadel kan det va??? Ska rida lite till i en av dom jag har hemma just nu sååå kanske,kanske jag vågar slå till.

Hur nöjd är ni med era westernsadlar? Ligger dom perfekt utan torra fläckar eller rugg här eller där?
Har tagit en del kort på hur de olika sadlar jag provat lämnat sina spår på ryggen efter prov.  fyra sadlar nu på några veckor.Jösses vad olika det kan bli.
Vill ju gärna att det inte ska påverka han negativt på något sätt och att han ska kunna växa på sig lite till utan hinder. Men jag hoppas att den rätte dyker upp snart.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar