Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 3 september 2012

Mot målet!

Veckan har varit seeeg och lång. Cytostatikan tar bättre och bättre kan man säga. Det går inte så fort det jag gör och orken är inte på topp.Men nu är jag bara en cyto ifrån målet. =)
Topp of the world  ;)



Har ridit ut några dagar. måndag en ren skritttur ,tisdag längre sväng med klättring i skogen och en del travjobb efter grusvägarna.Onsdag fick bli ett ridbane pass och vi jobbar med alla våra grunder vidare.
Torsdag fick det bli blandat lite ute för att sedan gå ner  en stund på banan.
Fredag och lördag vart det vila för pållen och mig. Regnet öste ner hela helgen och jag bara orkeslös och klen. Hatar att känna mig så svag =/ Söndag tog Cia och jag ut dom på en trevlig uteritt igen med varierande underlag och tempon. Imorgon måndag börjar älgjakten så lika bra att passa på  att vara i skogen innan jägarna släpps lös.

Ikväll så tog vi ett pass på ridbanan och jag jobbar vidare. Jag är glatt överraskad över hur mycket bättre han rör sig nu. Bogarna jobbar på och han har en härlig framåtbjudning. Rundare galopp med tretakt. Ja det har verkligen gett resultat träningen för Peter =)
Testar sträcka fram händerna och se om han är så lätt på handen som han känns...leendet ger svaret.

Grubblar ibland en hel del på det där med westernridningen....jag gillar verkligen att tävla och träna western men ibland så grubblar jag. Ser filmer på tuben mm och hästar som knappt går rent i joggen, tragglar sig fram i något som ska kallas galopp?? Ja jag vet inte men personligen tycker jag det ser rent ut sagt gräsligt ut ofta. Men hjälp tänker jag! Inte vill jag att min häst ska måsta gå så där...huuu.
Så då tar man ju fram regelboken och läser vad det står att gångarterna ska ha för terminologi.
Hmmm domarna får ta och läsa på lite tror jag.
 Men jag ska fortsätta tävla western...och försöka rida som jag tycker att jag vill se det. Vad det blir av det får vi väl se. Våga vägra trottalott :))
Pållarna tillbaka på andra sidan igen. Återväxt bra så nu får dom beta och njuta en månad till.



Har inte sett till några barn barn denna vecka. Hoppas vi får fira Junior snart <3 Saknar dom små knytten. Måste nog åka och tjuva lite kramisar snart.

4 kommentarer:

  1. Haha härligt att läsa att även fler tycker som jag angående tragglande gångarter som mest ser ansträngande ut, har också tänkt på det där med att de borde läsa på lite om man läser till hur det står i regelböckerna. Men vad är jag att uttala mig, jag som inte ens har kommit igång med att rida western o inte har någon erfarenhet ;-) Hejja på.

    SvaraRadera
  2. Hej Jeanette! Välkommen hit =)
    Ja vad skönt att fler än jag reagerar. Jag är inte något proffs eller så men tror många bara fokuserar på att hästarna ska gå saaakta och glömmer totalt bort bärighet och samling. Vilken än typ av ridning man ska tävla så är ju det A&O.

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med, hatar verkligen att se tygelhalta och framtunga hästar på tävlingsbanan.
    Här kämpar vi vidare och hoppas att vi med massa arbete kan få resultaten med oss och visa att en westernhäst ska inte se halt och hjärndöd ut!!

    SvaraRadera