Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 27 augusti 2012

HELG!

Härligt med helg fast man är "ledig" på veckan. Lite extra gott till middag och nått glas rött mmm.
Myste med Niklas och Jossan med grillafton på fredag kväll. Vart lite sent då vi red först Cia och jag så man får göra kväll efter maten. Vi kämpade vidare på banan med våra läxor. Övning ger färdighet :)
Fick en blixt visit av söööta Neo som lyser som en liten sol som vanligt <3
inga sura miner här inte =D
Neo trivs superbra på dagis och vill inte ens gå hem säger Pappa Daniel och det är ju jättebra. Måste ta och hälsa på han någon dag och se hur han har det tror jag.

Lördag så målade jag lite till på fönstren och tog även idag ridningen vid 16 tiden och vi börjar med en uppvärmande skritt tur upp iskogen och en kort stund på banan. Några fattningar och lite travjobb och sidvärts. Nöjd med hur lätt och fint han jobbar på tygeln och trampar på med framåtbjudning.
Anders och Emma på grillning ikväll. Roligt och trevligt och så gott. Vill inte förlora mina smaklökar igen nu nästa vecka efter cytostatikan. Njuter lite extra av att ha smaaak.
Maja som lillan skall heta var lite mer vaken ikväll :)


Söndag tar vi och susar ner till Färsta och kikar på clinic för Fiffi Blomqvist. Blir som man brukar ridsugen från läktarplats och längtar mest till ikväll då vi själva ska rida för Peter.
Väl hemma så äter vi lite rester och jag tar en liten vila och laddar för träningen. Tar in och borstar och flätar Rossi fin inför passet. Har ösregnat stundvis under hela dagen men tur som är så håller banan jättebra ändå. lite pölar här och där men helt ok.

Vi börjar passet med att checka av vad jag jobbat på och Peter bekräftar min känsla av våra framsteg.
Takten är mycket bättre och i fattningarna med. Nu går vi vidare och  nu när han bär sig bra i en rund och tretaktig galopp så får jag nu leka lite vattenpass och lyfta upp han mer fram så han inte hamnar för framåt ner utan framåt upp och in inunder och hålla vattenpasset (ryggen) rakt så bubblan ( jag ) inte vippar fram eller bak. Han är helt otroligt bra på att förklara och få en att tänka på alla bitar i sin ridning från fingrarna till hälarna. Och framförallt att stanna upp och förklara varför och vad det vi gör just idag kommer att gynna i nästa steg.Har utvecklats så mycket som ryttare i helhet nu då jag börjat rida för Peter. Red mitt första pass i april och är så himla nöjd med vad det gett både mig och Rossi =) Fick inga bilder denna gång så jag bjuder på en liten bild från dagens lugna sköna skrittur som Cia och jag tog nu ikväll.
Vackra vågor i manen ikväll <3

Idag måndag var det dags för min cytostatika nr 5 i ordningen. Gerda följer med och håller mig sällskap de långa timmarna på sjukan. Först ner på labb för blodstatus. Sedan åt vi lunch i väntan på att träffa doktorn för en utvärdering av hur jag reagerat på förra behandlingen. Jag har ju haft en del värk i kroppen och ett par dagar ganska kraftigt ont i bröstbenet typ riktigt sånt där ångest tryck om ni haft det nån gång så vet ni att det är ganska obehagligt :/ lite i längre i fot och handleder och lite ödem. kände mig svag och klen där första veckan efter med svettning och hjärklappning. Morgonpasset med att går upp och ner med pållarna till hagen går inte så fort. Värst är nästan svampen i munnens slemhinnor och jag ska börja med medicin nu på en gång så hoppas vi att jag slipper det denna gång :)  Inga större bekymmer...inte sjuk...bara biverkningar... och vi kör vidare på tuff behandling...
Men nu är det nedräkning i alla fall. Bara tre veckor till min sista cyto =)

Junior fyllde även tre år i söndags men då han inte fick komma upp något denna helg så får vi fira han nästa helg...hoppas vi i alla fall.
Junior <3
 Såpbubblor var ju populärt så vi får leka lite mer med det nästa gång. Osså rida på hästen stod på önskelistan så det ska vi väl kunna ordna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar