Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 6 september 2012

Storstädning!

De sista dagarna har jag varit lite piggare =) Red ut en tur i tisdags med Maria som hade Calle. Bara skritt på grusväg och lite asfalt avslutat med lite klättring.
Igår fick han vila då det stormade så himla mycket.

Ikväll tog jag ett pass på banan och vi tragglar vidare. Lade ut en trekant bommar och några koner att rida serpentiner eller bara cirkla runt. Gjorde många avsaktningar och galopp fattningar. Bara att nöta på. Det blir i alla fall fler bra än dåliga så det tar sig.

Sadel jakten förtsätter och jag grubblar på en Deuber & Partner jag har på prov. Tycker dock att sitsen är lite väl bred för mitt bäcken och jag kämpar med benen och försöker få dom bakåt men hamnar ändå i stolsits. vilket jag inte vill ha. tycker nog att den ligger ganska ok på hans rygg fast jag skulle nog önska den lite rakare baktill.

Platt och bred över ryggen.

Har fått lite manke nu i alla fall.
Kanske lika bra att söka efter en som är mer åt pleasure hållet. Reining är väl kanske mer åt stolsits hållet. Tur man har en Wintec pro dressyr .Den trivs jag jättebra i <3
Har någon nåt till salu som kan passa den här killen så hör av er!!!

Idag har jag tvättat upp så gott som allt i stallet. Benskydd,täcken,vojlockar.paden,benlindor,grimmor mm mm.
Jobbigt var det men vad skönt nu när det är gjort. På lördag ska Regina ha en westerndag med salu hästar och även loppis som man kan ta med och sälja sina saker eller köpa mera till stallskåpet. Jag ska försöka plocka ihop lite och rulla neröver tror jag.Kanske fyndar något eller blir av med lite som mest samlar damm.

Mitt senaste inlägg om westernridning gav lite reaktion. KUL! Jag visste ju att ni fanns därute ;)
Skämt åsido. Självklart finns det dom som rider BRA också men så trist att se de där halvhalta. Tycker faktiskt att det är ju domarna har ett ansvar att "våga" döma ner "tragglarna" eller "tralottarna" för om det är dom som placerar sig så lär ju ännu fler försöka efterapa och bli tragglare också...eller? Det måste ju vara så som det blivit ok att rida så. Samma vad det gäller det där med huvudet,öronen under mankens nivå. Ses ju ganska ofta det med. verkar ju också vara ok.

Jag gör säkert fel på många sätt jag med för ingen är väl felfri men jag försöker så gott jag kan att rida på ett sätt som är sunt för min pålle och den utbildningsnivå han är på idag. Hoppas det ska gynna honom fysiskt och bygga honom stark så han håller i många år ( peppar,peppar )Men jag tycker det är sunt att man reagerar och funderar i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar