Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

torsdag 20 september 2012

Latsidan??

Nej då. Hinner inte med att skriva bara.

Förra helgen var supertrevlig och vi var både ut och åt After Work med kompisar på ferdagen och det var bäde gott och ett riktigt bra litet liveband som spelade.
Lördag fick vi åka och fira lille Junior som fyllt 3 år <3
Junior 3år <3
Buskul kalas och bröderna lekte lite tillsammans. Lilla kusin Maja var också med men inte s leksugen ännu :)
Junior försöker trösta Neo tycker hon är lite läskig ;)
Vi mumsar goda tårtor och spelar lite Memory spel och leker med pruttkudden ända till Farfar Mats gör en rejäl brakare. Synd på den kudden :))
Man kan inte se sig mätt på bäbis <3


Söndagen for vi och uppvaktade lilla Maja som inte fått någon present ännu. En liten lekfilt med babygym som hon kan ligga och titta på blev det. Mera fika och det är ju så gott att äta då smaklökarna är med.

Ridmässigt så har det varit bra med variation. Uteritter varvat med jobb på banan. Har även där pysslat med lite annat mellan varven. Kasstat lasso,släpat,bommar,koner osv. Nu stundar en helg med clinic för Jonna Eriksson ( Gullberg ) och det ska bli riktigt kul.
Fick ju min sista cytostaika i måndags och är ju lite öm här och där men ridningen har fungerat bra ändå. Får ta lite pauser bara. Ikväll var han jättefin och vi avslutade med att hoppa lite små gymnastikhinder som Nora fixade åt oss. Nora tar sedan hand om avskrittningen och jag pustar ut.
Blir lätt lite yr och kallsvettig men glömmer bort det när jag väl sitter till häst. Jättenöjd med våra fattningar idag =) Hade en liten grej där för några kvällar sedan men igår och idag var vi överens igen<3
Jobbar lite skänkelvikning.
Känns ju bra fiiin =)
Nu når jag fått min sista cyto så känns det riktigt skönt att veta att jag ska slippa bli så seeeg igen. Och alla andra biverkningar som följer med. Nu är det bara framåt som gäller. Har ju givetvis strålningen kvar men ska få vila och hämta mig i 4-5 veckor först. Det kan visst också påverka en en del och man kan bli trött och medtagen. Men alla är ju olika så vi får se hur min kropp fixar det. Lokal sveda typ solbränna på strålningsområdet är också vanlig. Men nu först så ska jag sikta på att bli så pigg jag kan innan det är dags för det.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra med clinicen ! Skjutsar dotter med unghäst till Jonna-clinic ca en gång i månaden, och de är supernöjda var gång.
    Apropå gångarter o westernridning har jag prackat på dottern o pleasureämnet hoppträning nu också. Det ska ridas framåt, med bjudning, inte bara skyfflas runt ;) Faktiskt på rekommendatipn av Jonna :)
    Håller tummarna för att cytostatikan gjort sitt jobb och att strålningen inte blir riktigt lika jobbig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att få träna för Jonna en gång i månaden =) Clinicen gick riktigt bra.Fick beröm för hur jag ridit honom och att jag skulle fortsätta träna honom precis som jag gjort. Så roligt att höra =)

    SvaraRadera