Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

lördag 28 januari 2012

Nu räcker det...

med snö!  Inte för djupt att "plumsa" i och tillräckligt för att köra skoter...perfekt.

Idag kom Cia och vi beger oss ut på tur. Då plogbilen ännu inte tagit vår väg plumsar vi den gamla huggningsvägen och  vidare upp till Ramtjärna. Vi travar lite och tar en galopp på toppen.
 Fick jobba lite för att få höger galopp men det gick på andra försöket. Gör om gör  rätt!
Vi vänder och jag tar vänster på tillbaka vägen. Rossi blir lite på då Calle tycker det är lite väl skoj att springa hemåt och jag får ta igen honom och vi provar igen. Mycket bättre nu. Får en lugn galopp och saktar fint av på Hmmm. Lite skotrar och traktor nissar sista biten men Rossi håller ett öga på dom bara,ingen affär av det.Vi skrittar hemöver och som alltid trevligt med ridkompis att ha roligt med och prata av sig om allt möjligt.


Vi ser båda fram emot en träningshelg i Mars för Håkan Forsström som vi - WINN - ska ha på HRK. 
När jag såg datumen som erbjöds högg jag snabbt då jag såg att det faktiskt fanns en helg över på HRK. Blir ju lite mer jobb då vi kör här hemma men så himla kul att det blir så ,det är värt allt extrajobb. Kikat på upplägget och tänkt prova lite nytänk.  Rida 2 ekipage i 50 min förmiddagarna.
5st i 1.1/2 tim på em rida Trail på lördagen och på söndag WH,WR och kanske Re om det finns någon intresserad. Värma upp med railwork kanske är en bra ide.Inte varje dag vi i bushen får rida om varandra på spåret ;)

Men först hoppas vi på att få in en Regina träning i februari också. Skulle vara kul om även den blir på HRK. Den har jag i egen regi men hoppas på ett samarbete med ridklubben som kan leda till något mer =)








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar