Tender Rossi & Jag

Tender Rossi & Jag

måndag 30 januari 2012

Hoppträning!

Lite kallare idag -10.
Cia och Nora kommer vid 19 tiden och vi gör våra stallsysslor och Nora tar hand om Texas under tiden. Väl nere på ridbanan som nu har ett tjockt lager med is och inte alltför hård så skrittar vi fram. Plockar på med Ta & Ge som vanligt och försöker lika mycket träna min egen känsla för mjuk kontakt som Rossi´s.
Nora skuttar runt och bygger ett hinder åt oss. Vi får snällt trava runt och hoppa ( 20cm) som vår ridlärare vill. Bara roligt att få lite variation och lek =)
 
Faktiskt bara bra att hon är med och stökar på runt omkring så det händer lite på sidan banan ibland.Blir lätt lite väl skyddad verkstad annars. 


Vi jobbar lite trav och lite mjukgörande hit och dit. Kollar av snaketrail och han gör framsteg även där. 
Gör ett par fattningar galopp men bryter av då han fattat då underlaget inte bjuder till galoppjobb. Jättenöjd med hans högerfattningar idag...kändes bättre än vänster? Eller jag kanske är mer noga på höger då jag vet att den kan bli fel.

Stannar och berömmer då han är duktig och extra beröm då Nora gärna kliar i pausen. 
Lugnt och skönt pass på en lugn skön häst <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar